Pole namiotowe Selskógur w zielonej oazie

geoislandia
geoislandia 5 min. czytania

Pole namiotowe Selskógur

W zeszłym roku (2022) zaczęliśmy campingować na islandzkiej ziemi. Udało nam się spać na kilku polach namiotowych, a tym, które spodobało nam się najbardziej było Selskógur. Znajduje się ono stosunkowo blisko stolicy, do którego dojazd samochodem zajmuje nieco ponad godzinę (80 km). Jest to zielona oaza, która daje „odpocząć” od surowych, księżycowych krajobrazów Islandii.

To był lipcowy piątek, późne popołudnie i wciąż ładna, letnia pogoda. W niecałą godzinę spakowaliśmy się z całym ekwipunkiem potrzebnym do campingowania i udaliśmy się w stronę doliny Skorradalur. Znajduje się tam właśnie pole namiotowe, na którym jeszcze nigdy nie byliśmy, a także jezioro, które wciąż nie było nam znane. Miejsce to znajduje się pomiędzy bardzo dobrze nam znanym fiordem Hvalfjörður a także Borgarfjörður i miastem Borgarnes, ale nie spodziewaliśmy się, że okolica jeziora Skorradalsvatn tak bardzo nas zaskoczy. Po pierwsze droga nr 520, która wiedzie z Hvalfjörður nad jezioro – niesamowicie widokowa, która doprowadza do wręcz odświeżających krajobrazów. I właśnie tutaj, czyli po drugie, byliśmy zaskoczeni ogromną ilością zieleni, która w zasadzie tak blisko nas się znajduje.

Szybko znaleźliśmy parking, na który wskazuje drogowskaz Selsskógur i po dotarciu do niego zaskoczyła nas kolejna rzecz. Pole namiotowe okazało się ogromne z wieloma możliwościami rozbicia namiotu – albo na szerokiej, krótko przystrzyżonej łące, albo w gęstej trawie i zaroślach, które gwarantowały zachowanie intymności. Oczywiście wybraliśmy opcję drugą.

Pole namiotowe Selsskógur ma też skromny, ale wówczas wystarczający dla Kajetana plac zabaw oraz prysznic i toalety w dwóch miejscach. Jest ono zadbane, tak więc można tu przenocować w dosyć dobrych warunkach. Dla nas było to jak na razie najlepsze pole namiotowe w Islandii, chociaż dla nas jest to wciąż początek z biwakowaniem na islandzkiej ziemi.

Po nocy w Selskógur udaliśmy się na wycieczkę po dolinie Skorradalur. Przejechaliśmy na drugą stronę jeziora (czyli na północ) i zatrzymując się w kilku miejscach zwiedzaliśmy okolicę. Najdalej dojechaliśmy do wodospadu Hvítserkur, do którego można dojechać tylko samochodem z napędem na 4×4. Niestety nie doszliśmy blisko do rzeki i wodospadu, ponieważ nie mogliśmy wytrzymać gryzących muszek. Tak więc następnym razem wrócimy tu z moskitierami na twarzach.

Fotorelacja

Droga nr 520
Dojazd nad jezioro Skorradalsvatn
Pierwsze spojrzenie na pole namiotowe
Szukamy najlepszego miejsca na namiot
I właśnie je znaleźliśmy
Miejsce na namiot w zaroślach
Poszliśmy bawić się na placu zabaw
Kajetanowi spodobała się zjeżdżalnia w kształcie wulkanu
A mnie takie oto ozdoby
Campingowa łazienka o stosunkowo bardzo dobrym standardzie
Łazienka i toaleta
Selsskógur
Na każdym kroku roślinki
Toalety na drugim krańcu pola namiotowego
Pole namiotowe może pomieścić bardzo dużo turystów
O poranku
Damian trochę niedospany
Jedziemy na wycieczkę po dolinie Skorradalur
Byliśmy tu zaskoczeni ilością obłędnej zieleni
W okolicy jest dużo domków wakacyjnych
Zjeżdżamy na północną stronę Skorradalsvatn
Jedziemy w górę drogą górską
Celem naszej wycieczki był oto wodospad – Hvítserkur
Wracamy do domu po pięknej dobie w Skorradalur

Dojazd i mapa

Z Reykjaviku do pola namiotowego Selskógur należy jechać na północ srogą nr 1. Przejechać miasto Mosfellsbaer, a następnie podmorskim tunelem na drugą stronę fiordu Hvalfjörður. Skręcić na drogę nr 47 i następnie jechać północną stroną tego fiordu. Po około 10 min. przy Muzeum Wojny i Pokoju należy skręcić na północ, na drogę nr 520, która jest drogą szutrową, ale równocześnie bardzo widokową. Wkrótce dojeżdżamy nad jezioro Skorradalsvatn, nad którym właśnie (po jego południowej stronie) znajduje się pole namiotowe Selskógur.

Przez geoislandia
Śledź:
Jestem przewodniczką po Islandii, która z miłości do skał magmowych w 2016 roku przeprowadziła się z Krakowa do Reykjaviku. Strona Geoislandia to połączenie mojej pasji do geologii, turystyki i Islandii, na której publikuję przewodniki turystyczne oraz pomagam zaplanować najlepszą podróż do tej baśniowej krainy lodu i ognia!